onsdag 1 oktober 2008

Tvättföljetongen går vidare..

Igår hade vi återigen tvättid, denna gång tidigt på morgonen då jag inte ville ha tvättid i fredagskväll som vanligt. Johan kom ju hem från Gävle då, vi skulle vara i Sundom hela helgen, jag ville ha fredag bara till oss istället.

Så alltså blev det tvätt igår då ingen av oss hade något schemalagt. Så upp mitt i natten för att ladda maskinerna, tillbaka till sängen för att sova en stund till. Sedan segade Johan ur och jag lastade själv om för andra omgången och hängde den första tvätten. När jag väl var uppe så tog jag även itu med det där enorma diskberget vi hade byggt upp i köket. Allt medans Johan fortfarande sover, även om han vaknade till av stöket och undrade om frukost. Magen styr allt ju..

Så i slutändan fick Johan sovmorgon och jag tvättade och donade, han var igång lagom till att hjälpa till med den allra sista omgången tvätt igen. Fast det förstås, jag kunde ju ha rivit upp honom ur sängen tidigare om jag verkligen velat.

Jag fick sedan världens längsta dag på halsen, plugga hela eftermiddagen, direkt till kontoret och sedan inte hemma igen förrän vid 22. Vi är mitt i en ny fas på kontoret så det är extra mycket nu i dagarna. Man känner sig sådär lagom munter när man mer eller mindre stupar omkull när man kommer hem.

Har jag sagt förresten hur mycket jag hatar min digitalbox??? Det är dålig signal och comhem fortsätter strula med räkningarna, skulle inte förvåna mig om det helt plötsligt bara dör och jag inte kan se på TV alls längre.

Inga kommentarer: