torsdag 16 oktober 2008

Vi blev godkända på labbarna!

Alla extra timmar spenderade i bibliotek och labbsal betalade sig idag då vi blev klara med labbarna bra mycket tidigare än beräknat. De sista strulen löste sig rätt så snabbt (okej, jag myglade, jag ställde oss i hjälpkön både hos läraren och hans labhandledare så lagom till att vi löst problemen med de uppgifter läraren hjälpt oss med kom labhandledaren till vår arbetsstation redo att godkänna oss).

För en gångs skull blev vi alltså klara i god tid! Bättre blir det, vi är klara med alla analytiska beräkningar så redovisningen på måndag borde gå smärtfritt med.

I och med att vi blev klara så tidigt så hann jag hem och äta i lugn och ro innan projektmötet. Visserligen blev inte rapporten helt klar idag men det känns ändå rätt bra. Jag kan åka bort över helgen och faktiskt slappna av för jag ligger bra till i kurserna.

Dessutom så har ICA bytt rabattsystem, nu får man inte längre rabatt på allmänna utvalda varor. De har kikat bland vad vi brukar köpa och valt ut varor däribland som vi får rabatt på. Hur bra som helst! För ovanlighetens skull så kommer verkligen den mesta rabatten utnyttjas.

Usch vilken vuxenpoäng.. glad över ICA-rabatt.

Sedan följde PR-möte hemma hos Anders, efter lite mindre rak väg till Tuna så hittade jag och Tommy fram. Jag kikade ju bara lite snabbt på eniro-kartan och försökte sen navigera mig i nattmörker.. lite avvägar får man räkna med. Det är ju inte som så att man är på Tuna speciellt ofta. Vi fick faktiskt en hel del gjort med och Lillemor hade bakat mumsig chokladkaka. De är mitt uppe i inflyttningsstök och hemrenovering, frågan är vilka som kommer komma i ordning först, de eller vi? Antagligen dem.

Det som hade gjort dagen bättre skulle väl varit en Johan i närheten då. Det är verkligen trist att komma hem till en tom lägenhet när man vant sig vid att ha någon här. Fast bara en natt till här hemma, sen en natt på tåget och sen kommer Johan möta mig på stationen (okej, officiellt så möter han väl upp hela orkestern då..).

Inga kommentarer: