tisdag 28 oktober 2008

Tenta-vecka

Mm, tentaperioden sammanfaller exakt med slutspurten på jobbet så jag försöker på ett skapligt bra vis balansera pluggande med jobbande. Det går väl lite sisådär, den sista veckan gick skrämmande fort och nu är tentorna här samtidigt som jag måste lösa saker innan lp 2 börjar - vilket också är alldeles för snart, nämligen på måndag..

Ingen rast, ingen ro helt enkelt.

Vilket gör att Johan har fått se en ny sida av mig, trötta, griniga, gnälliga Anna som helst av allt bara vill ligga kvar i sängen på morgonen att sova. Men det funkar förstås inte.. Det här är också en ny omställning, när man lever singelhushållet så är det bara att dra sig undan när man känner sig allmänt otrevlig och asocial. Riktigt så funkar det inte i sambolivet, det finns ju någon annan där och när man ännu håller på att vänja sig vid att bo med någon så kan det emellanåt också verkligen behöva sägas att man vill vara ifred en stund. Jag har ju trots allt integrerat en del med personer tidigare och vet att det efter hand blir så att man oftast (om man vill..) kan läsa av personer i sin närhet och inte behöver kontrollera allt.

Det får bli en motivator att få hobbyrummet i ordning innan nästa tenta-p för då kommer det finnas ett till rum som man kan stänga in sig i. Där inne finns ju dessutom min symaskin och alla mina fixarsaker (det är ju faktiskt ett hobbyrum!), allt sånt som jag behöver för att konstruera Johans hemliga julklapp! Tihi! Fast jag har redan hotat/lovat att om tiden blir knapp så får han en ritning istället...

Inga kommentarer: