onsdag 8 oktober 2008

Flashback

Jag har alltid haft struliga tänder, de har växt lite snett, medfödda emaljskador och som liten en hel del hål med. Faktum var att jag en vår när jag var liten fick förbud av min tandläkare att äta godis tills mina tänder återhämtat sig. I verkligheten innebar det att jag i några månader hade godisförbud. Det kom att bli den våren då det på något vis dök upp godis från alla möjliga håll och det som var min del hamnade i en burk i kylskåpet. Jag gillade aldrig burksystemet för vem som helst kunde gå och sno ur den och jag visste att det skedde. Jag bodde ju under samma tak som 4 gottegrisar. Jag var faktiskt på och räknade godiset i burken ofta. Rätt ska vara rätt, de andra hade ju fått sin del.

Nu bor jag med en gottegris igen.. vilket egentligen har lett till att jag har mindre godis hemma än i vanliga fall. Johan har visserligen sagt att om jag uttryckligen säger ifrån så kommer han inte ta av mitt. Men det där med att man måste säga ifrån.. Det kräver lite tid att vänja sig vid.

Nu har jag varit godissugen i några dagar och när jag handlade idag så gjorde jag slag i saken och löste problemet (men först köpte jag allt som stod på listan förstås). Så nu står det en godispåse i kylskåpet som jag skrivit på med spritpenna: "Nej! Inte ätas av Johan." Fast min snälla sambo tinade såg ju till att det fanns köttfärs tinat så jag hann äta innan jag ska till jobbet. Han kommer få smaka av godiset, man kan bara inte släppa honom lös att äta okontrollerat..

Godisstoppet i huset har annars gjort honom gott, vid vägningen/mätningen igår så var det första gången som han inte blivit tyngre/tjockare!

Inga kommentarer: