tisdag 21 oktober 2008

"Men när ska vi ses?"

Minst sagt fullt upp, måndagen bestod av föreläsning och redovisning (nu är vi godkända även på hemuppgifterna) innan 8 timmars arbetsdag väntade. Det blir lätt lite sent när man inte påbörjar sin arbetsdag förrän kl 13..

Det hanns även med ett hantverkarbesök - när vi stod i duschen! Det är då man sticker ut huvudet genom draperiet och håller med hantverkaren om att det är en bra idé att komma tillbaka om en timma istället.

Vi hade sedan tvättid i morse vilket ledde till sortering av tvätt igårkväll innan läggdax. Så jag frågar Johan efter hans smutstvätt från Gävle (han var ju ändå där en vecka) som liksom mitt borde ligga i någon av våra ouppackade väskor. Det är här Johan konstaterar att han tvättade en del i Gävle men hivade sedan bara undan allt i garderoben och fick inte med sig det tillbaka till Lule, så nu har han ännu mindre kläder här än tidigare!

Tvättiden sedan.. vem blir förvånad om jag säger att Johan återigen lyckats bli uppbokad med annat när vi ska tvätta? Det verkar vara ett undermedvetet systematiskt beteende som uppstått.

Rubriken kommer sig för övrigt av Johans respons på när jag berättade hur mycket jag var tvungen att jobba även idag tisdag. Fast i slutändan gjorde det ingen skillnad, när jag ringde från jobbet för att säga att jag var på väg hem så var han kvar på skolan.

Inga kommentarer: