torsdag 30 oktober 2008

"Måttbandet måste ha krympt!"

Vägning och mätning fortskrider, även om det under tentaveckan blev lite svårt att få till rätt dag (inte lätt att tänka på att väga och mäta sin sambo samma morgon som man stressar iväg till elkretstenta). I alla fall, Johan har nu stabiliserat sin vikt, inga fler ökningar på flera veckor. Värre är det med midjemåttet som fortsätter att smygöka. Så Johan har hittat lite olika saker att skylla på, jag mäter inte på rätt ställe.. måttbandet har krympt!

Så Johan har bestämt sig för att styra upp lite, i brist på träning så försöker han kompensera med kosten, som att skära ner på läsk. Jag skulle nog kunna hjälpa till mer på den punkten genom att skippa läsken jag med, men jag gillar att ha läsk hemma att dricka av ibland. Samma som med godis, jag är bättre än Johan på att låta något finnas utan att göra slut på det på en gång.

Fast till viss del hjälper jag till, det blev onödigt mycket skräpmat under tentaveckan och det gillar jag inte heller. Och godiset jag köpte hem har jag återigen skrivit mitt namn på (även om det inte blev några hotbudskap mot Johan den här gången). Och idag skrev jag min sista tenta och köpte sedan hem renskav med planen att laga lite ordentlig mat. Så blev det också, medans Johan sov (någon som är förvånad) så gjorde jag fin renskavsgryta och serverade potatis, grönsaker och lingonsylt till. Till detta drack vi också mjölk! Även om öl kanske gjort sig bra, men det glömde jag ju att handla förstås.

Nu väntar annars några dagar ledigt innan lp2 börjar (d v s måndag..), den lediga tiden ska spenderas på följande vis:

Ikväll: Anna jobbar! Men faktiskt sista ordinarie kvällen nu.
Imorgon: Tvättid (gissa vem som har en hemtenta som måste göras klart typ just exakt då...?), sedan väntar möte på universitetet så jag får ordning på mina kurser inför lp2. Med lite tur så blir det tid över för att åka på stan en vända, jag har lön på kontot och saker jag vill shoppa!
Lördag: Allhelgona och jag tänkte försöka ta mig iväg till Norrfjärden och besöka Axels grav, han skulle ju dessutom ha fyllt år då. Sedan blir det nog lite fixande och städande här hemma.
Söndag: Mer fixande och städande på hemmaplan.

Visst låter det som ledighet?

Inga kommentarer: