söndag 5 oktober 2008

Vad är det med söndagar?

Om söndagar sover man, det är min filosofi sedan många år tillbaka. Mycket baserat på lördagkvällarnas aktivitet som inneburit mycket alkoholhaltiga drycker och otroligt sen sömngång.

Nu har jag noterat att det egentligen inte spelar så stor roll vad man gör på lördagar eller när man går och lägger sig. Om söndagar är det svårt att få något gjort. Man är och förblir seg och oinspirerad.

Vi hade stora planer för helgen med saker som skulle göras. Visst blev lite gjort, men i vanlig ordning inte mer än en tredjedel mot vad vi hade planerat. Vilket innebär att vi aldrig riktigt kommer någon vart med saker och ting. Vardagssysslorna äter upp vår tid och det där lilla extra som behövs för att komma i ordning blir inte av.

Men men, efter många dyra extra pengar så har vi nu en ny digitalbox, Johan har installerat den och förklarat de viktigaste funktionerna för mig (Ja, jag vet, det här är sådär typiskt som mamma gör och som jag inte tycker om, pappa lär sig maskinerna och mamma behöver hjälp med att använda dem. Jag minns hur lång tid det tog innan mamma lärde sig programmera videon när den var ny. Jag kommer dock lära mig digitalboxen snabbare än så då Johan överger mig om en vecka igen.) och nu hatar jag inte comhem och digital-TV fullt så mycket längre.

Utöver det så fick jag en läxa av Johan i att tänka sambo då jag helt omedvetet tog den sista colan häromdagen utan att fråga om han ville ha. Men det var ju precis lagom kvar för att fylla mitt glas med lätt avslagen cola! Mitt huvud tänkte inte på att man numera bör höra sig för innan man tar det sista.. Johan är väl kanske snäppet bättre då att han bara åt upp alla mina delicatobollar utom den allra sista som han sparade åt mig.

Inga kommentarer: