måndag 13 oktober 2008

När Anna blir arg..

Faktum är att ilska ofta lönar sig, det har erfarenhet lärt mig. De gånger jag backat har konsekvensen blivit lång, plågsam och utdragen. När jag däremot fått nog och exploderat i välförtjänt ilska så har saker och ting löst sig mycket snabbare och smidigare.

Idag har varit en dag full av ilska. Mitt Comhem-abonnemang fortsätter att strula så jag fick äran att ringa de igen, bli nedkopplad två gånger och tvingas förlora för en komplett idiot att hon:

1) är en komplett idiot
2) är en komplett idiot som inte kan räkna

Sedan kopplade Comhem ner samtalet, måste erkänna att de har ett listigt sätt att hantera sina kunder, automagisk nerkoppling av samtalen.

Den nya idioten gick det lite bättre med, men jag litar fortfarande inte på att nästa faktura kommer stämma.

Annars så fortsätter min dust med UT, nu har jag blivit kontaktad av både chefred och vice chefred. Intressant nog så desto argare jag blir desto mer måna är de om att få kontakt med mig. Vice var åtminstone lite mer diplomatisk än chefred så hon svarade jag i alla fall på - på mina villkor. Nu vill de ha tillbaka mig som illustratör, nu har de gjort några nummer och tänkt om.

Arga Anna är min skapelse, mitt alter ego. Alla måste inte gilla henne, men en chefred borde ha lite mer vett innan han uttalar sig. En chefred måste inte älska allt som publiceras i tidningen, men att öppet nedvärdera ett inslag?

Vill jag arbeta för en chefred som inte respekterar mitt arbete? Det är inte riktigt min stil, jag är Arga Anna och hon slår tillbaka.

Inga kommentarer: