lördag 25 oktober 2008

Projekt julstädning!

Okej, inte riktigt egentligen. Men igår tog vi itu med badrummet som har varit i stort behov av städning länge. Mitt beslut att det skulle städas från tak till golv och ordentligt! Inga halvmesyrer. Detta innebar att jag fick leka arbetsledare även på hemmaplan. Det är inte det att Johan är dålig på att göra saker, han bara gör de bättre och snabbare om någon talar om för honom vad nästa steg är. Missar man att dela ut en "order" så är risken stor att han bara slår sig ner och tar det lugnt istället.

Det här gör det väldigt svårt att inte vara tjatig sambo, och tjatig sambo är ju vad jag bestämt mig för att inte vara!

I alla fall, med gemensamma insatser, lite bakläxa på några av Johans insatser så är nu badrummet riktigt fint! Frågan är förstås hur länge det varar.

Jag tog även tag i att ge igenom lite hårpryttlar och smink och kastade faktiskt en del saker! Ett rum avklarat.. många kvar.

Inga kommentarer: