tisdag 21 oktober 2008

"Så där borde vi gjort för länge sen."

Den här veckan är stressig på jobbet, lite illa timing med tanke på att det är tentor runt hörnet men redan imorgon borde det bli bättre. Det är bara många saker jag måste fixa och många som använder just mig som gnällpunkt. Det är nackdelen med att vara chef, det gnälls på mig från dubbla håll, både från teamet jag basar över och så kraven från mina chefer.

Ändå så trivs jag med att vara chef, jag sa redan efter första året med projektet att skulle jag göra det igen så ville jag vara ansvarig. Vilket jag också fixade att bli. I och med att min närmaste chef bytt arbetsuppgifter nu under hösten så har jag tagit över många av hennes arbetsuppgifter vilket nu börjar märkas.

Det var så jag fick höra kommentaren idag, mitt sätt att redovisa resultat på bygger på tydlighet vilket tydligen börjar uppskattas.

Jag har ju ändå tagit mig dit jag är på egen hand, jag har aldrig haft bra kontakter som leder till arbeten men jag har klarat mig rätt bra ändå. Jag har visat vad jag går för och nu märks resultatet. Nu befinner jag mig istället i situation att kunna hjälpa andra att få jobb, det händer ofta att jag blir tillfrågad om jag har någon att rekommendera när det dyker upp uppdrag på kort varsel. Med lite tur innebär det här jobb för Johan rätt så snart.

Inga kommentarer: