måndag 29 september 2008

"Ser du vad jag gjort?"

Okej, det här är alltså scenariot:

Anna går in i badrummet, Johan ställer ovan nämnda fråga. Anna tänker.. Anna ser ringen på handfatet från tandborstmuggen, Anna ser skäggstråna i handfatet, Anna ser dammet kring spolknappen på toan. Anna misstänker att det inte är vad Johan syftar på.

Det här är vad Johan tänker.. Johan tröttnade på dammet på golvet och har våttorkat!

Jag kom faktiskt på det, även om jag föreslog dammsugning först. Och visst behövde det verkligen städas, jag har nämnt det massa gånger när Johan påtalat saker som behöver fixas men som kräver min närvaro just för att städa badrummet kan han göra själv. Men jag städar ju inte i den ordningen! Man jobbar ju uppifrån och ner! Fast visst ser det lite finare ut i badrummet och jag hade nog sett det förr eller senare utan fråga. Men jag var återigen lite stressad mellan allt jag försöker göra. Var ju faktiskt hela dagen på universitetet.

Annars så har Johan fixat en bugg med min mail som jag haft sedan jag flyttade, så det som stört mig i 27 månader och som ingen kunde eller ville hjälpa med tog alltså Johan 10 minuter att få ordning på. Så nu har jag blandade känslor, jag är glad över ett strul mindre men samtidigt så grymt irriterad över hur simpelt felet var och att det kunde ha fixats för länge sen!

Inga kommentarer: