tisdag 2 september 2008

Det rullar på

Nu när jag är lite friskare så kan jag ju gå in på lite annat som vi gjorde i lördags. Det blev en tur ner på stan för lite shopping, vi hade en fin lista att följa. Så nu är de första gemensamma inköpen avklarade, varav den stora var att enas om vilken vattenkokare vi skulle ha. Valet blev i slutändan den billigaste, de dyrare hade lite lustiga finesser som verkade synnerligen opraktiskt och jag vägrar ha en vit vattenkokare för de ser så himla snabbt skabbiga ut. Jag föredrar att leva i ovisshet kring en del saker runt omkring mig.

Skolan är nu som sagt vad igång och jag håller som bäst på att lösa allt det där med kursliteratur och labbgrupper. I och med att vi inte längre har en studentbokhandel så måste man ju köpa all literatur någon annanstans vilket skapar bekymmer med leveranstid. Framför allt då man som jag i sista minuten fick antagningsbeskeden. Labbgrupperna är nästa dilemma, jag läser mina kurser som fristående så jag känner inte folk där vilket betyder att jag bland elever som läser i klasser måste hitta några som vill jobba med mig.

Men det får väl ordna sig på något vis. Nu drar jobbet igång för fullt med, jag har jobbtelefonen med mig alldeles för ofta (den nya signalen var lite chockerande och sedan sprang jag dessutom in i skåpluckan ovanför kylskåpet som stod öppen för Johan hade tagit ner brödburken) utifall något strular. Hm.. just det.. "utifall". Det verkar rulla på bra just nu i alla fall.

Inga kommentarer: