söndag 14 september 2008

Gamla och trötta? Knappast!

Gårdagens luhriga dag var riktigt lyckad. Först ett riktigt späckat luhr-rep men massor av nya potentiella Luhrar. Bland annat två klarinettister som jag hoppas mycket på inför framtiden!

Sedan rullade det vidare under kvällen med en Luhr-fest, både jag och Johan sitter för tillfället i fest-kommittén och hade varit med och planerat festen och styrde tillsammans med Fisken och Cristina upp det så mat och allt ordnade sig. Vi delade in alla i arbetsgrupper och hjälptes åt att laga mat och ställa i ordning. De flesta från dagen kom dit och många stannade riktigt länge med. Överlag var det en fest med bra röj i, en sån där fest som man bara inte vill gå ifrån. Vilket vi inte gjorde heller! 2.10 gick jag och Johan hem som sista paret ut, vi och en av de nya blev alltså sist kvar. Rebecka ville ha med sig någon till STUK där i krokarna men seriöst? Gå vidare när det är mindre än en timma kvar? Inte riktigt.

Hur som så visade vi att vi inte är gamla och trötta, när vi är lite friskare så kan vi minsann festa lika länge som alla andra. Fast idag var man lite seg förstås, Johan gick upp för frukost och sedan tillbaka till sängen medan jag bara låg kvar ända tills det var dax att stiga upp för att hinna äta och duscha innan jobbet.

Jag har kommit på ett nytt knep mot när han snarkar, jag orkar inte knuffa eller slå på honom så istället så rullar jag in mig i täcket som en kåldolme och lämnar honom utanför att vakna av att han fryser. Det funkar faktiskt rätt bra, först fattade han inte varför jag snott hela täcket men sen höll han med om att det är en bättre metod än att slå på honom.

1 kommentar:

Ingy sa...

För mig brukar kittla fungera bättre än att slå. Fast när man väl ligger där är det ju så mycket mer frestande att slå...