tisdag 16 september 2008

Ensam hemma

Ensamtid ska inte underskattas i ett samboende. För ovanlighetens skull så hade jag inget schemalagt på förmiddagen och beslutade mig för att faktiskt tillbringa tiden fram till min föreläsning efter lunch hemma. Johan däremot hade möte och jox på skolan och har redan farit iväg.

Det där med ensamtid hemma får jag ytterst lite av - av förklarliga skäl! Jag både pluggar och jobbar vilket innebär att när jag väl är hemma så är Johan nästan alltid redan där och har oftast varit hemma ett bra tag dessutom. Framför allt när jag jobbar då det förbrukar mycket kvällstid.

I och med att lägenheten är så stor som den är så är det egentligen inte något problem att aldrig få vara ensam hemma, jag upplever inte att vi är i vägen för varandra. Men ändå är det lite skönt att få några timmar egentid.

Jag borde förstås plugga eller göra något annat vettigt, men just nu är det bara så skönt att få varva ner litegrann. Dessutom så jobbar jag inte ikväll! Så vi får en tvättäkta lugn hemmakväll, tillsammans, för ovanlighetens skull.

Inga kommentarer: