söndag 21 september 2008

Hur gör man för att inte vara seg en söndag?

Det här var som sagt vår lugna helg, inga fester eller så, vi skulle fixa lite hemma och bara ta det lugnt. Fått saker fixat? Njae. Ta det lugnt? Jovars. Men mest fascinerande av allt, lugn lördagkväll till trots, vi var ändå sega på söndagen! Så hur gör man för att inte vara seg en söndag?

Själv så har jag förstås varit och jobbat en vända med, vilket åt upp en skaplig bunt tid med. Jag jobbar redan mer än vad som var utlovat i förväg. Det ser förstås fint ut på lönen men man blir lite seg av att vara på universitetet hela dagarna och sedan jobba på kvällen. Kommande vecka blir inte det allra minsta lugnare heller, det blir inte bättre av att min markservice ska åka bort!

Johan ska ner till Gävle och fixa lite så jag blir alldeles ensammen i flera dagar! Massor synd om mig!

Här är en typisk Arga Anna granskar vuxenvärldens logik: Jag fick ett kort av mamma tidigare i veckan (så jag också ska få lite post), med på det fanns ett recept på Änglamuffins med aprikoser. Jag samlar på recept och bestämde mig för att skriva in det i min fina receptbok som jag påbörjade i januari (och som redan börjar bli skrämmande nära fullskriven). Det fascinerande är hur mängden ingredienser är angivna. Vikt och volym är friskt blandat, vem mäter egentligen upp mjöl och socker i gram??? Arga Anna är förvirrad. Receptet verkar gott men nu måste jag ju hitta min översättningstabell, jag har ingen köksvåg.

Inga kommentarer: