tisdag 23 september 2008

Attack of the eight-legged freak!

Okej, inte nog med att jag kommer hem till en mörk och tom lägenhet för Johan sitter på tåget söderut. En gigantisk jävla spindel stirrar på mig i hallen, svårfångad var den med. Men till slut fick jag grepp om ett av de 5 cm långa benen och kunde kasta ut den (jag vet, jag är för snäll).

Annars så blev det superstressigt idag, jag susade hem på cykeln mellan projektmöte och jobb bara för att få 10 minuter med Johan innan hans avresa. Just för att jag skulle jobba så kunde jag ju inte vara hemma och umgås med honom till han skulle åka. Under tiden som jag jobbade så hann han med att handla mat i alla fall, vilket var tur! Mina jobbtider gör det himla svårt att hinna få hem mat, jag slutar ju jobba efter att slemmis stänger så då måste man hinna handla tidigare på dagen. Nu var massa saker nästan slut men Johan har gjort sitt bästa för att jag inte ska svälta under dagarna han är borta.

Fast disken fanns kvar när jag kom hem från jobbet.. med en liten post-it från Johan där han beklagade att han inte hunnit med den. Han hade ju sagt att han skulle fixa den.. Inte för att det var ett så farligt diskberg, bara resterna från lunchen, allt annat röjde ju jag bort innan jag fixade lunch. Se, jag blir inte bara fasligt bortskämd, jag kan också göra saker här hemma. Så det så!

Inga kommentarer: