onsdag 10 september 2008

Riktigt långa dagar nuförtiden

Fast idag var det sovmorgon ända till kl 8, och Johan var först ur sängen för han irriterade sig på klockradion och tryckte hela tiden på snooze istället för att stänga av.

Nu blev slutligen vår stadsresa av i alla fall, fast med begränsad framgång, mycket av det som stod på listan fanns inte att få tag i. Nya fina krukväxter till mig i alla fall, även om det nu kröp fram att Johan egentligen inte gillar att gå i blomsteraffärer, trots detta höll han god min när jag jublade över rätt växt och bar det gigantiska paketet hem.

Eftermiddagen bestod av projektmöte innan monsterstress till jobbet för att få allt att funka så här första kvällen med teamet. Var några småbuggar men förflöt rätt ok ändå. Några saker för mig att reda ut imorgon bara. Sedan sent, sent hem för att upptäcka att Johan visst labbade länge så hemma stod disken kvar precis som sist. Att disk blir stående stör mig inte egentligen, jag är inte perfekt med att röja undan själv.

Men smulorna fascinerar mig! Jag känner mig som kultserien "Ensamma mamman" emellanåt, jag störs av smulor överallt men jag vill ju inte tjata om det! Johan är naturligt smulig, det är som om precis när han tar i mat så faller det i bitar. Det kommer förstås inte som en nyhet för mig, jag såg ju hur hans bord och diskbänk såg ut i studentrummet i Gävle.

Jag vet att han försöker och igår så torkade han av innan jag kom hem från jobbet (och det första jag gjorde var ändå att torka av på nytt..), vi har helt enkelt lite olika nivåer. För min del har det varit som så att jag tycker det är trist nog att laga mat som det är, är det stökigt på diskbänken så struntar jag i det helt. Genom att det är fint så man kan sätta igång omedelbums har varit enda sättet för mig att få matlagning gjord överhuvudtaget. Medan Johan har inga problem med att laga mat i allsköns intorkade fläckar lite varstans. Någon slags balans måste väl upprättas. Får se hur det utvecklar sig.

Inga kommentarer: