onsdag 3 september 2008

Chili Con Carne

Kände mig så där lagom död i morse igen, dumma förkylning ger med sig alldeles för långsamt. Fördelen med att vara superseg på morgonen är förstås att Johans mage driver honom ur sängen och innan man vet ordet av så står frukost klart på bordet utan att man behövt lyfta ett finger. Nackdelen är att jag är för sjuk för att riktigt orka njuta av det.

Har haft elakt förkylningslock i vänster öra nästan hela dagen, mycket irriterande, framför allt då jag haft svårt att höra vad folk sagt till mig.

Annars såg dagen lovande ut, med solsken och så, vilket dessvärre övergick till regn vilket sedan övergick till monsterregn! Börjar annars få lite koll på skolan även om jag misstänker att det blir en tuff läsperiod mellan studier och jobb. Man vill ju inte vara helt sliten väl hemma heller.

Lite lagom sent och genomblöt av regn så kom man till slut i alla fall och det var dags för stora matlagningsprojektet. Vi hade med framförhållning planerat för chili con carne, ingredienser inköpta och framtagna, bara att sätta igång. Jag fick gå lös med kryddningen även om Johan såg lite nervös ut när jag ville köra på mer. Är lite av ett risktagande att låta den med täppt näsa ansvara för smaksättning men det blev supergott! Jag är ju mästare på kryddning! Nu har vi också varit duktiga och gjort matlådor till imorgon, något måtta får det vara med att äta lunch i de olika restaurangerna.

Nu sover trött sambo på soffan igen, kanske är ett tecken på att det är läggdax.

Inga kommentarer: