måndag 22 september 2008

Man vänjer sig så lätt..

Okej, Johan har haft lite ont de senaste dagarna, någon blåsa, inflammation, ja någonting i munnen som inte vill gå över. Till råga på allt har han haft huvudvärk med (säkerligen relaterat), han har gjort sitt bästa för att inte vara sådär manligt ynklig - och faktiskt lyckats rätt bra med. Jag är bra mycket ynkligare när jag sätter den sidan till.

Hur som så var han superseg i morse och kom inte riktigt ur sängen, jag däremot hade ju tidig föreläsning så 5 timmars sömn eller ej? Upp ur sängen med mig!

I alla fall så har jag och Johan byggt upp ett system, jag är ansvarig för kvällar, att väckarklockan blir ställd, nattmusiken påslagen, persiennerna fällda, röda lampan tänd, allt som gör sovrummet både mysigt och redo så man kommer upp nästa morgon igen.

Johan fixar morgnar, gör te, tar i honung, häller upp fil, youghurt och flingor, rostar bröd, brer på smöret och lägger dit skinka/ost, tar in tidningen. Allt jag behöver göra är faktiskt sätta mig vid bordet. Så jag springer runt och fixar alla mina morgonbestyr men hinner ändå äta en ordentlig frukost.

Men imorse var Johan som sagt vad seg.. och allt bara liksom inte funkade.. frukost blev som jag var van vid från innan han flyttade in, drircka ett glas fil stående vid diskbänken innan jag springer ut genom dörren för att hinna fram till skolan precis på sekunden innan läraren började genomgången på föreläsningen.

Så nu är Johan lite orolig för hur jag ska klara mig själv när han åker bort. Det kommer verkligen kännas ovant att komma hem till en tom lägenhet efter en sen kväll på jobbet. I vanliga färg så ringer jag ju när jag far från kontoret och Johan börjar med kvällssnacket. Min markservice är verkligen riktigt bra.

Inga kommentarer: