tisdag 2 september 2008

Hushållssysslor

Så var det första gemensamma tvättiden idag, jag kommer hem från jobb och skola, ingen Johan hemma än och kastar mig omedelbart in i att sortera tvätt och strax ringer mobilen.. Johan är mitt inne i sin nya labkurs och tänkte labba en timma till.

Så tvättiden inleds alltså med att jag släpar ett enormt berg till tvättstugan. Överlag blev det mest jag som tvättande och Johan bidrog med lite packåsnekånkande. Fast dilemmat med tvättning är förstås att jag är väldigt mån om mina kläder. Ingen får riktigt tvätta åt mig, jag började tvätta själv redan innan jag flyttade hemifrån för jag ansåg inte att pappa var försiktig nog med mina kläder (eller för den delen läskunnig angående tvättråd). Så låta andra personer tvätta åt mig är inte det som ligger mig närmast till hands.

Problemet är alltså som följer, jag är den som just nu pluggar heltid och jobbar deltid. Johan pluggar visserligen också men har inget jobb för stunden och alltså den som har mest tid för markservice. Fast de enda hushållssysslorna han får göra obevakad är diska och laga mat.. Mycket i lägenheten kräver min närvaro för att vi ska komma i ordning, och tid är just nu en bristfaktor i min tillvaro. Förhoppningsvis blir det bättre redan nästa vecka.

Borde nog vandra vidare mot sängen, jag har lång dag imorgon och Johan likaså, och trött liten sambo halvslumrar redan i soffan.

Inga kommentarer: