söndag 23 november 2008

Ännu en superspännande helg har passerat

Inte så mycket har gjorts under helgen, vi har mest myst i soffan framför TV:n. Fast ett och annat har ändå gjorts.

I fredags var jag iväg och målade klart Luhr-skölden med Karin och Sara, det är nämligen som så att de föreningar som vill får göra i ordning en sköld som sedan blir uppsatt i Ljusgården. Vi var inte sena att nappa på det och i fredags blev den klar efter lite trixande med att få loggan bra. Det hela slutade med att vi insåg att vi behövde bättrer penslar än de som fanns i förrådet så bara att ringa hem till Johan och be honom trotsa kylan med en promenad till skolan. Samtalet gick ungefär så här:

"-Hej, vill du ta en promenad ner på skolan?"
"-Nej."
"-Gör du det ändå?"

Summa summarum, Johan knatade iväg med penslar. Tur att han var lite nyfiken på hur skölden såg ut..

Sedan firade vi att skölden blivit klar med att försöka basta ikapp killarna.

Resten av helgen har blivit mera av just slappande, men samtidigt så har jag ändå fått lite organiserande gjort. Bland annat så är allt mitt kursmaterial till ekonomin organiserat i en pärm, böckerna är undanstuvade högst upp på bokhyllan, så snart jag har hämtat ut min tenta så ska jag för alltid lägga den här kursen till handlingarna och i sann studentanda, aldrig någonsin behöva grubbla över företagsekonomi igen!

Imorgon är stora dagen då jag hämtar ut min tenta! Sedan är det för alltid över!

Inga kommentarer: