torsdag 20 november 2008

DVD-boxar

Igår när jag kom hem så hade mitt lilla paket kommit. För massor massor med veckor sedan så beställde jag en hel drös med filmer som jag kommit fram till att jag omöjligt kunde leva utan. Omständigheter i vardagen har lett till att bara ett fåtal hunnit bli sedda. Överlag har jag avsevärt fler filmer än vad som faktiskt hinns med att ses.

Men men, samtidigt så kunde jag inte motstå OZ-boxen, den gick bara att förhandsboka då den inte hade släppts än. Så jag har länge gått och väntat på min box, dessvärre så började pengar springa ut från mitt konto med.. Så den goda ekonomi som motiverade beställningen från första början var inte riktigt fullt så god när boxen faktiskt skickades och pengarna rymde från kontot.

Hur som haver, jag fick min fina box i alla fall! Och det är jag ju faktiskt löning nästa vecka så det kunde vara värre. Så nu har jag 6 blodiga och våldsamma säsonger med OZ!! Mums! Måste bara få in lite tid att se på dem. Vilket kan dröja.. Johan läste på boxen och mumlade något om att det inte riktigt tilltalade honom, så då jag har fler serier som han faktiskt vill se så blir det nog dem som ses i första hand.

Jag har en liten svag sida för att samla på serier faktiskt. I våras var det rea på MASH och helt plötsligt hade jag beställt alla 11 säsongerna! Så mellan MASH och tredje säsongen av Battlestar Galactica så kommer det nog dröja tills jag faktiskt börjar se OZ. Ska jag dessutom kolla utan Johan så tja.. får se hur det blir med den saken.

Men köpa en serie ger mig alltid mersmak efter de serier som ännu finns på önskelistan, jag blir inte riktigt glad förrän de bosatt sig i min hylla. Men nu ska jag hålla lite i plånboken ett tag så jag får nöja mig med att dregla och surfa runt längtande. Men de här bara ska hem till mig någon dag:
  • House of Eliott (bara första säsongen har getts ut i Sverige men i England så...)
  • Footballers' wives (Sverige ligger lååångt efter i att ge ut säsonger, återigen måste man blicka mot utlandet..) Många säsonger finns det och så förstås spin-off i form av Extra time och jag suktar efter varenda en!
  • Kalla fötter (Cold feet)
Så om nu någon längtar efter att ge mig presenter så finns det lite små förslag här!

Utöver det så längtar jag intensivt inför att dessa serier ska ges ut på DVD:
  • Young Riders säsong 2 & 3 (fruktansvärt elakt att bara släppa första säsongen!)
  • Tour of Duty (okej, den finns ju egentligen utgiven, men med multipla fel, dels bara som region 1 och dels utan den underbara musiken! Hur kan man se Tour of Duty utan Paint it Black-introt??)
  • Bumbibjörnarna (jag har delar av första säsongen på VHS efter att för 10 år sedan övertygat mamma om att det var en mycket lämplig present när hon var här uppe och hälsade på mig efter att jag flyttat hit)
De sista tre är alla serier som betydde mycket för mig under min uppväxt och innebär en rejäl bit nostalgi.

Men tills vidare så får jag trösta mig med vad jag redan har, vilket trots allt är många timmar av god underhållning!

För övrigt så har Johan ett alldeles eget fack i en av mina många DVD-hyllor, det står inte så mycket där än men han har ändå fått ett alldeles eget litet hörn!

Inga kommentarer: