måndag 17 november 2008

3,2 kg fysik

Så nu idag fick jag till slut min bok (gott om tid alltså.. första inlämningen är imorgon). Det är en vidrigt tung bok, var sådär lagom charmigt att bära hem ett paket på 3,4 kg på armen (väskan gick den absolut inte ner i). Det är alltså 1600 sidor av fysik! Nu ska jag åtminstone använda boken i tre kurser så det är väl nästan överkomligt. Det fascinerande med detta tunga monster är att den är inte ens inbunden! Det är en pocketbok!

Schenker hade för övrigt faktiskt svarat på min ilskna kommentar från i fredags och förvånande nog så tog de på sig skuld för att misstag skett och bad om ursäkt! Jag har sett så mycket av skylla på alla andra och ursäkter formulerade på ett sånt vis att de i själva verket inte alls har gjort något fel att det var både uppfriskande och förvånande att få en ursäkt.

Men nu med fysikboken på plats så börjar det verkliga bekymret.. hur i hela friden ska alla böcker jag behöver för att plugga rymmas i väskan??? I stort sett varje dag behöver jag följande:
  • min pärm
  • fysikboken
  • matteboken + övningsbok
  • beta
  • physics handbook
  • två kollegieblock
  • räknedosa
  • pennfodralet
  • filofaxen
Det där går inte riktigt ner i väskan...

Jag är i alla fall glad över att jag investerade i en ny rejäl ryggsäck, min rygg hade adrig orkat med om jag fortsatt använda den gamla väskan. Även om den kostade lite mer än önskat och saldot på kontot är obehagligt lågt. Men men, inget onödigt shoppande och fortsätta med matlådorna så löser det sig nog. Trevligt nog infaller det löning innan det är dax för optikerbesök och hårklippning. Båda två saker som faktiskt behöver göras.

Inga kommentarer: