måndag 3 november 2008

"Men jag är för klen!"

Johan har ju lite strul med sin rygg och jag tenderar att bli väldigt stel emellanåt. Jag har varit snäll och masserat Johan en hel del gånger och gör ett rätt bra jobb med, jag har visserligen fått lite genomgång av de olika momentet vid några olika tillfällen och kan en del trix. Men ändå, grundläggande massage kan de flesta. Så jag har tyckt att Johan ska ge tillbaka, vilket gått lite si och så, han ger upp snabbt. Oftast skyller han på att han är för klen i fingrarna, vilket i sig kanske är sant, men då masserar han ju felaktigt dessutom, bättre att låta handloven göra grovarbetet.

Klenheten har verkligen varit en favoritursäkt.

Så igår så kom jag på att jag skulle byta batterier i ficklampan som ligger i nattduksbordet. Johan hade tidigare frågat om var proppskåpet finns och den relaterade frågan är ju då var det finns ficklampa men det var riktigt dålig fart på batterierna. I samma låda som batterier förvaras så finns lite annat med, däribland så låg mina handgrips som jag köpt när jag fick lite känningar av allt mitt datoranvändande och tänkte att fingerträning kunde göra mig gott.

Så fram med de, placerar de i vardagsrummet vid TV:n och föreslår lite diskret att nu kan du ju träna några minuter varje dag...

Johan har tidigare påtalat att jag är bra på att komma runt de "hinder" som dyker upp, den här tyckte han var kreativ. Nu kröp det fram också.. klenheten var mest ett svepskäl, han är helt enkelt inte så bra..

Inga kommentarer: