tisdag 11 november 2008

Vintertecken

Det har egentligen varit lite dåligt med vintertecken hitintills, den första snön låg inte ens över dagen. Däremot så hade vi det riktigt kallt i nästan två veckor (men samtidigt klart och fint väder) och frosten byggde upp ett litet vitt lager på marken. Fast nu så har det kommit plusgrader igen och det ser mörkt ut igen, fast det fryser på om natten. När jag cyklade hem ikväll från Bowlingen så krasade det om man råkade köra över en "vattenpöl".

Men precis när jag passerade universitetet så såg jag ett äkta vintertecken! En hare, kanske inte så mycket spännande i sig.. det finns massor med harar här omkring. Men den hade fått vinterpäls! Den var alldeles vit! Så djuren är redo för snön, vilket även gäller mig..

Bowlingen gick för övrigt över förväntan, fem strikes, en spärr och en sjujäkla massa irriterande nior. Vi hade avslutningsfest med jobbet. Visserligen återstår lite småarbete men officiellt är det avslutat för teamet.

Bowling är en sån där typisk sak som alla gillar att göra men som så sällan blir av, kul var det i alla fall.

Hemma igen lagom för filmen "Psalmer från köket", en film jag såg första gången på Philm och gillade just för att den var så udda och rolig! Rekommenderas varmt!!

Inga kommentarer: