söndag 9 november 2008

Rubiks snake

I fredags kunde jag inte motstå frestelsen, jag köpte en Rubiks snake på Lagerhaus, jag vet inte var mina gamla ligger någonstans och jag har blivit så sugen på sistone. Följande saker kan jag konstatera:

  • Mina gamla var mindre till storleken, vilken som är den "rätta" storleken, det vet jag inte.
  • Jag har superminne!!! Jag minns alla coola former jag kunde som liten, Johan är mycket imponerad.
  • Det är extremt beroende-framkallande att leka med en Rubiks snake, både jag och Johan pillar på den massor och bygger nya figurer.
  • Den gör mig lite elak och egoistisk... när Johan leker med den och jag vill ha den tillbaka och det inte går fort nog så spelar jag "min"-kortet... Vi skulle helt klart behöva varsin.
  • Jag behöver minst en till att ha själv.. jag skulle kunna bygga många roliga former och häftiga saker om jag hade en längre eller helt enkelt en till.

Inga kommentarer: