onsdag 28 april 2010

Jag har krympt!

Jag beslöt för att fira mitt nya bankkort med att besöka Gustaf Mellbin, jag har trots allt varit i Stockholm i över en vecka. Framför allt behövde jag en ny svart BH, min favorit har på fullaste allvar slitits ut, den tunna spetsen är lagad flertalet gånger. Så jag börjar med att prova mina vanliga storlek men hoppsan, det gick ju inte alls! Alldeles för stort runt om så hon gick och hämtade storleken mindre istället. Då fanns inte samma modell men dock en annan som var lika fin.

Jag hade tänkt stanna där... men när man ändå står där i provhyttan i underkläder och blir uppassad så tja... man kan ju alltid kolla vad det har kommit in för nyheter. Sagt och gjort, fram för fler Freya - det är ju det enda jag har förutom några stycken i systermärket Fantasie. Men så smyger hon med en kycklinggul Panache Cleo, ett märke de precis har upptäckt. Wow, den satt som en smäck, perfekt passform. Så den slank med..

Dock så blir det nog att sy in lite på en del av mina gamla BH:ar, jag har inte riktigt råd att pensionera alla. Lite surt att jag inte upptäckte det här tidigare bara.. var ju inte så länge sedan jag köpte nytt.. i min vanliga storlek.

Vems dumma idé var det egentligen att bli nyttig och sluta med läsk och godis?

Inga kommentarer: