onsdag 14 april 2010

Arga Anna är arg!

Skriker och svär i största allmänhet! Slarvigt, slarvigt, slarvigt, man ska alltid detaljgranska sina varor så snart de anlänt. Nu hade visserligen de dagarna inte egentligen gjort så mycket skillnad rent praktiskt men ändå.

Tänkte ta den externa hårddisken i bruk så jag skulle få ordning på min dator innan helgen. Men tji fick jag! Hårddisken är skadad! Skalet som omsluter den har någonstans fått sig en smäll och med tanke på hur den var förpackad så har det knappats skett i transport heller. Smällen innebär att skalet är böjt och det gör att hålen för kontakterna inte stämmer överens så det var knappt jag ens fick de på plats för att testköra den.

Den ger sken av att fungera men det vågar man ju inte lita på just för den där smällen och de skeva kontakterna. Så nu kan jag inte göra mina datorprojekt för jag tvingas till en reklamation, reklamationer tar tid och framför allt tar de tid jag inte har! Problemet är ju inte bara när den nya hårddisken slutligen kommer anlända (förutsatt att min reklamation godkänns men det borde den ju åtminstone göra) utan framför allt hur i helvete ska den hämtas ut från affären?

Från och med måndag har jag dubbelt boende och det finns saker som Johan faktiskt inte kan göra utan mig, som att faktiskt vara mig och använda mitt ID-kort...

Den här veckan blir bara bättre och bättre.. igår fick jag besked från banken om att mitt bankomatkort är spärrat på grund av att de misstänker att kortuppgifter kommit på avvägar vilket betyder att om jag inte får det nya kortet senast fredag så kommer jag få klara mig utan bankomatkort ett tag - det är klart opraktiskt.

Arga Anna är ARG!

Inga kommentarer: