fredag 16 april 2010

Den skummaste av alla ursäkter..

Nu på morgonen ringde jag ett samtal jag aldrig hade trott jag skulle behöva göra. Jag ringde min nye chef för att säga att jag inte vet om jag kan komma till min första arbetsdag på måndag - på grund av en isländsk vulkan!

SAS har ännu inte meddelat ombokningsregler för oss med söndagsbiljetter och det senaste besöket på SJ's hemsida visar att nu är det tidiga nattåget på söndag helt slutsålt och på det sena (som skulle ta mig till jobbet minst 30 minuter för sent) finns endast svinigt dyra sittplatser kvar.

Så om SAS bestämmer sig för att släppa söndagens biljetter fria för ombokning för att de inte räknar med att flyga så återstår alltså kustbussen som alternativ, vilket betyder att jag med säkerhet kan ta mig ner till Sundsvall (kustbussen blir sällan full innan Umeå och det brukar finnas en god beredskap för extrabussar). Sedan får man väl hoppas på att det går att knö in sig på tågen ner. Jag som då kommer släpa på åtminstone två resväskor och handbagage hoppas fortfarande på det mycket trevliga alternativet flyg. Byta tåg med stora och otympliga väskor är och förblir en av de saker jag undviker i största möjliga mån.

Det här är inte vad man kallar en drömstart på ett nytt jobb..

Inga kommentarer: