tisdag 20 april 2010

Första dagen som exjobbare

"Men nu är pappersarbetet i rullning så nu krävs det i det närmaste en naturkatastrof för att jag inte ska börja exjobba om några veckor."

Det här skrev jag i ett tänkt inlägg sista mars (som jag av någon anledningen inte orkade skriva klart) utan bara ratade och glömde bort.

Intressant nog så blev det vulkanutbrott och jag kunde inte ta flyget ner och missade således det som skulle bli min första dag på exjobbet. Men men, idag var jag på plats i alla fall. Tjo och tjim! Åter till Stockholms kommunala kommunikationer i rusningstid! Fast hufvudstaden har slutligen blivit modern och har lika exotiskt tekniska kort som vi haft i Luleå i tja.. många år blir det, även de gamla korten var ju av liknande typ som de nya är. Så nu slipper jag i alla fall riva fram ett busskort stup i kvarten för att dra genom spärrarna.

Överlag är min resväg bättre än tidigare, jag är i stort sett garanterad sittplats då jag inte i någon riktning kliver på där det är som mest folk, men det är ju fortfarande trångt och kvalmigt. Riktig nostalgi blev det idag med, både till och från jobbet fick jag åka i gammal tunnelbane-vagn. Antar att de kanske inte har tillräckligt många hela tåg kvar av de nya efter det där snöproblemet för två månader sedan.

I alla fall, första dagen på exjobbet gick väl rätt så bra, jag har fått ett kontor, jag har blivit introducerade för en väldig massa folk, jag fick sitta med på ett möte och jag har försökt sätta mig in i problemet och göra en ordentlig tidsplan.

På vägen hem stannade jag till i Mörby Centrum, tänkte kolla om de sålde några spikmattor (orka släpa fram och tillbaka, nu bor det en på varje plats, det där borde väl klassas som extra utgifter vid dubbel bosättning eller?) och hittade precis vad jag sökte. Köpte sedan med mig mat hem från TacoBar, jag kände att jag förtjänade det. Mellan det här och min lunch på jobbet så har jag nästan spenderat alla kontanter mamma lånade mig. Mitt nya bankomatkort kom förstås till Luleå igår så nu hoppas jag att Johan hinner se till att det kommer hit innan helgen, jag känner mig handikappad!

Upptäckte för övrigt att mamma är modern! Hennes nya hårfön är bättre än min (även innan den klabbade ihop och motorn bara blir överhettad), den lyckas verkligen få fram mina naturliga korkskruvelockar till max!

Inga kommentarer: