måndag 12 april 2010

Rabatt eller icke-rabatt

Jag är notorisk med rabatter, jag dubbelkollar alltid vad jag har rätt till, jag letar specialerbjudanden och jag samlar kuponger. Inte som så att jag köper sådant jag inte behöver, men när det är nedsatt på det man gillar och behöver så är det klart man passar på.

Johan är notorisk rabatt-glömmare, han kommer inte ihåg det när han har rätt till rabatter, framför allt när det är sådant som inte handlas varje dag. ICA-kortet fungerar att använda för det åker fram så pass ofta, MedMera-kortet funkar (deras butiker brukar också fråga efter medlemskap, i alla fall i Luleå), men där tar det stopp! Sedan slutar Johans minne att fungera när det gäller rabatter, vilket för mig är väldigt frustrerande då jag hatar att betala mer än man behöver.

Så någon som har några tips om hur man lär Johan att komma ihåg att säga till när han ska ha rabatt? Helst något som inte innebär tatueringar på hans kropp.

Inga kommentarer: