onsdag 14 april 2010

Det som göms i ett avlopp...

Igår tänkte jag att jag skulle ta mig ett välbehövligt fotbad mellan allt som måste fixas här hemma, när jag sedan försökte tömma ut min knappa decimeter vatten ur badkaret så resulterade det i en total översvämning av badrumsgolvet.

Mutter, svär, morr följdes direkt på det. Så ner och gräva i golvbrunnen, fick upp en minimal hårtuss som knappast kunde vara boven. Tänkte då att problemet kanske satt lite längre ner så i med lite lagom onyttig propplösare. Inte hjälpte det speciellt mycket så det slutade med att jag felanmälde golvbrunnen till Lulebo.

Precis nu när jag och Johan kom hem från universitetet så anlände rörmokaren precis innan oss (vi såg när han gick in med huvudnyckeln), stopp i avloppen är tydligen högprioritet hos Lulebo, antagligen för att vattenskador är så himla dyra.

Vad han hittade nere i avloppet var alltså den här korken! Ser uppenbart ut att ha tillhört en schampo-flaska eller dylikt. Men ingen av de sorter jag använt de senaste åren har haft en sådan kork! Inte heller något Johan använt stämmer in. Så frågan är nu hur länge den legat i avloppet, det kan faktiskt vara så illa att det är från förra hyresgästerna men det är först nu på sistone den satte sig på tvären ordentligt och orsakade totalstoppet.

Problem löst i alla fall!

Inga kommentarer: