söndag 6 december 2009

Vad är väl en bal på Blackis?

Johan och jag var på Geolusset ikväll. Det är Geosektionens årliga bal och också den enda balen på universitetet som är öppen för alla studenter, de andra kräver någon form av speciell inbjudan. Johan var väldigt taggad just för att han aldrig varit på bal.

På det stora hela var det en rätt så trevlig kväll, vi hade bra personer vid bordet där vi satt. Johan blev fullständigt betuttad i Snapsakademien och började genast drömma om att sjunga i kör igen, tyvärr har han nog inte riktigt tid med en fritidsaktivitet till i nuläget.. Men jag förstår honom, Snapsakademien är tveklöst universitetets roligaste och mest studentikåsa kör. Den är också en manskör så jag kan aldrig sjunga i den själv..

Kvällens aber var de små detaljerna som hör till en bal. Som att jag inte kunde få te till efterrätten! Det är 2009 på en universitetsbal, var och varannan människa dricker inte kaffe och de erbjuder inte te som alternativ? Efter mycket om och men så fick jag cola istället..

Vidare så såg vi fram emot att få dansa styrdans! Det är nackdelen med att spela i ett storband, de flesta dansspelningar man är på så står man på scen. De hade inte storband i år! Det var en DJ och så två trubadurer som spelade en stund! De inledande valserna kördes av DJ:n, två låtar som sedan repriserades ett varv till. Trubadurmusiken var sedan inte direkt styrdansvänlig och mycket av kvällens musik påminde mer om ett högstadiedisco än en universitetsbal. Lite av en besvikelse faktiskt. Musiken var visserligen bättre än det sedvanliga dunket ute på STUK men det var ju inte vad man vill ha när man går på bal..

Väl hemkomna igen så fick det bli duschen för mig, jag hade så mycket glitter och spray i håret så det skulle nog inte blivit så bra att sova direkt på det. Dels så skulle vi få glitter i hela sängen och dels så skulle mitt hår nog inte vara roligt alls "imorgon" bitti. Faktum är att frisyren stannade kvar bibehållen även efter att jag tagit ur alla hårklämmor.. Men det är så drygt när håret ger med sig halvvägs genom kvällen, därav att man sprayar lite extra.

Har också lite träningsvärk i magmusklerna.. Men jag hade faktiskt korsett i över 12 timmar i streck.. det är ett rätt rejält träningspass av att spänna magmuskler. Det kostar att vara vacker..

"Imorgon", d v s efter att vi sovit så väntar tömning av köket! På måndag kommer hantverkarna - vi ska få vårt nya golv! Med lite tur får vi även luckorna omlackerade innan jul. Ska komma ihåg och ta lite före- och efterbilder.

Inga kommentarer: