tisdag 29 december 2009

Den stora middagen!

Ikväll togs också ett gigantiskt sambo-steg! Vi sammanförde våra föräldrar! I teorin hade det varit genomförbart redan i somras då mamma och pappa var här nere i Småland samtidigt som oss men då gick all vår tid åt till att rensa ur Johans förråd så det blev helt enkelt inte av.

Så nu gjorde vi slag i saken och ikväll tog vi med Johans mamma och min mamma och pappa ut på Thai-restaurang. Ursprungsplanen att gå till Åbro föll på att de tydligen har stängt över jul och nyår (vilket de inte tyckte var viktig nog information att lägga upp på hemsidan).

Vi tänkte att vi har ändå bott tillsammans i 1 år och 4 månader, kanske dax att låta föräldrarna få träffas. Under nästan 2 ½ timma dinerades det vitlöksbröd, räkchips, både fyra och tre små rätter, Bami goräng, friterade bananer samt banana splits. Korrekt uppfattat läsare, jag åt inte efterätt! Vid det laget var jag proppmätt och det serverades ändå after eight till teet (jag fick även mammas bit för den missade hon och efter att ha slukat en banana split var hon rätt så nöjd ändå) så jag fick också något sött i mig. Gott och trevligt var det i alla fall. Alla verkade ha det trivsamt (hoppas jag stämmer också...). Det finns nog en framtid i fler gemensamma middagar.

Inga kommentarer: