torsdag 31 december 2009

"Enda stället jag inte letade på.."

I oktober var vi som bekant på bröllop, inför detta bröllop köpte jag en ny slips till Johan som passade perfekt ihop med min klänning. Vi var alltså excellent bra matchade! Sedan vi kom hem från detta bröllop har Johan inte kunnat hitta slipsen någonstans, han har letat på alla tänkbara och otänkbara ställen utan framgång och till och med övervägt att köpa en ny likadan slips.

Så skulle vi nu packa ihop för att åka ifrån Vimmerby för denna gång, Johan fixade med andra saker och jag packade ihop våra kläder. För att förhindra att den nya slipsen blev skrynklig och även för att lägga de andra på bästa ställe så öppnade jag innerfickan och tänkte lägga slipsarna där, vikta lagom antal gånger. Bara för att upptäcka att det redan ligger en slips där och inte vilken slips som helst! Den Johan letat efter i två månader! Antagligen nedstoppad där på min inrådan när vi skulle åka hem och så kollade Johan aldrig där igen, han använder sällan mindre fack i väskor utan slänger allt i det stora facket.

Igår sprang han också runt och letade frenetiskt efter sin mössa, även denna inköpt av mig. Han letade i bilen, i hallen, vi frågade mamma om den kunde tänkas blivit kvar i Holbäckshult, han trodde att hans mamma fått med sig den till jobbet. Han kunde bara inte komma på var den var.

Så när jag skulle packa ihop alla matvaror vi skulle ha med oss hem, det vill säga allt som stått i bastun där det är svalt och fint. Vad är det som ligger mellan matväskorna? Jo, mössan förstås. Givetvis har Johan tagit av sig den när han la in mat där häromkvällen. Så långt hade han inte tänkt att leta på..

Han är lite förvirrande disträ emellanåt.. Men nu är allt "försvunnet" återfunnet i alla fall.

Inga kommentarer: