tisdag 8 december 2009

Julpyntet!

Inför första advent städade vi en del (vilket man inte riktigt kan tro längre..) och julpyntade. Det blev alltså att bära upp julpyntslådorna från förrådet. Johan har ju haft sitt pynt framme ända sedan i somras, det låg i hans flyttkartonger och blev aldrig av att packa ner. Nu har det fått sällskap av valda delar av mina saker.Så här får ni lite bilder från vardagsrummet, köket, hallen och badrummet. Hängde lite glitter i sovrummet med men det spar vi till en annan gång. Notera de fina julkulorna i fönstret, det är pusselkulor som jag hittade på en rea härom våren! De är lite småtrixiga att montera faktiskt. Inte mönstervis eller så men få de sista tre bitarna på plats samt få fast snöret kan ta en stund.
Julkalendern hittade jag i leksaksaffären förstås och bestämde att jag förtjänade en sådan! Dessvärre kommer jag inte åt mitt övriga lego i nuläget då det som så mycket annat vi inte riktigt vet var vi ska göra av är undanstuvat i hobby-rummet. Så jag tröstar mig med en julkalender tills vidare.

Inga kommentarer: