tisdag 29 december 2009

Julklappsutdelning nr 4, 5 och 6!

Sova var det tyvärr inte tal om när vi väl anlänt till ett väldigt snöigt Småland. Det vankades ju tårtgäster! Så Johan och jag valde det näst bästa och kastade oss in i duschen för lite uppfräschning.
Nu fick Johans mamma slutligen den fina överraskningen i form av grisvattenkannan! Egen design förstås (grisarna alltså, inte vattenkannan..)! Min nya julklappsskörd bestod av:
  • Årets julklapp, en orange spikmatta med tillhörande väska som jag fick av Johans mamma.
  • Handledsvärmare av Johans mamma.
  • Hemstickade sockar av Johans mormor.
Spikmattan är givetvis redan invigd, det går väldigt dåligt att surfa samtidigt som man ligger på mattan men lösa bildpussel fungerar perfekt! Jag ska testa lite mer avancerade övningar än ligga på rygg vid tillfälle. Det går inte så bra att använda mattan nu när vi sover på luftmadrasser då Johan inte ligger still utan rör på sig så madrassen dallrar och då gör det faktiskt ont!

Nästföljande dag blev det att äntligen komma iväg till mamma och pappa för ännu lite mera julklappar samt äta rester från deras julbord. Den femte julklappsutdelningen genererade följande klappar:
  • Asterix-album nr 3, Astérix et les Goths av mamma förstås.
  • Asterix-album nr 34, L'Anniversair d'Astérix et Obélix - Le Livre d'or också från mamma.
  • Sirop Teisseire -jordgubbssmak, mamma stod bakom den med.
Sedan fick Johan och jag förstås en liten ask Calissons d'Aix samt en vetehund. Alltså en sådan där vetekudde man kan micra men i form av en hund! Vi har redan testat värmehunden, den fungerar. Känns lite mysigare att ligga med en hund på magen än en traditionell värmedyna.

Idag var det så dags för den allra sista julklappen att hitta till sin ägare, morfar fick till sist sitt paket! Nu har jag varit lite tråkig på sistone när det gäller presenter till morfar, han har fått den ena syltburken efter den andra med hjortonsylt producerad i Norrbotten. Då han fick en burk så sent som förra månaden när Johan hälsade på här nere och också var inne till honom en sväng så avslöjade han mig direkt när han fick paketet i handen: "är det mer Norrlands guld jag får?" Fast med tanke på att syltburkarna jag gett honom verkar ha en livslängd som snittar på ungefär fyra dagar gör det nog inget att presenterna är förutsägbara.

Annars så har vi varit superego i år med julklapparna, visst har det blivit lite Norrländska gottigheter åt folk men tja.. annars fick de flesta samma sak allihopa: en inramad bild av oss båda fint uppklädda på Andreas och Elins bröllop! Vi gav bort oss själva helt enkelt.

Inga kommentarer: