torsdag 10 december 2009

(Går)dagens Johan!

Anna: "Man ser smulor mycket bättre på det nya golvet?"
Johan: "Det är inte enbart positivt.."

Saker som syns bättre på nya golvet är:

-Smulor!
-Matrester!
-Mer smulor!

Alltså sånt som Johan har en inbyggd talang för att sprida omkring sig.

Saker som syns sämre på nya golvet är:

-Kylskåpspoesi som landar med magnetsidan upp..

Summa summarum, golvet har förstås fortfarande nyhetsstatus så vi har redan hunnit dammsuga och våttorka några gånger sedan det kom på plats. Den sista våttorkningen hade visserligen mest att göra med att Johan fick för sig att griljera skinkan i natt och hade inom en halv minut lyckats spilla skinkspat över diskbänken, skåpluckorna och förstås golvet. Innan han började med skinkan så satte han igång med senapsprojektet utan att stämma av med mig, så jag väl kom så långt som att lägga mig i senapskokningen var det redan senapspulver över absolut hela bänken och spisen..

Både senap och skinka blev bra, sedan tvingade jag Johan att diska och städa i köket. Det var inte en bra idé att tvinga Johan att göra allt detta när det redan blivit natt för idag så fick jag diska om åtskilliga saker. Jag ska nog ändra vår regel om diskning innan läggdax till ett specifikt klockslag istället. Läggdax är dessvärre alltjämt för oss en flytande tid.

Inga kommentarer: