tisdag 1 december 2009

Jägare!!

Nu har jag och Johan varit på den första träffen i jägarexamenskursen! Just idag sas det inte så mycket, lite genomgång vad som väntar oss och så ordentlig upptagning av uppgifter och så fick vi ut litteraturen. Han som håller i kursen verkar riktigt trevlig och påstod sig känna igen mig (eller någon som liknar mig) från någonstans. Bakgrunden till denna eventuella tidigare bekantskap utreddes aldrig men tja, jag har ändå bott i Luleå i 11 år och knutit en hel del lokala kontakter genom marknader, mässor, arbete etc så nog är det fullt möjligt att vi faktiskt sprungit på varandra någon gång.

Jag fick också stöd för den framtida hundplanen! Johan och jag diskuterar ibland hur vi ska ha det längre fram, när vi har våra fina jobb med höga inkomster och bor i hus. Då ska det införskaffas husdjur! Bor man på landet så är ju katt underförstått av den enkla anledningen att man vill ha något som får möss och råttor att inte vilja springa inne mer än nödvändigt. Men så har också hundfrågan diskuterats, jaktplanen har legat och gnagt i bakhuvudet ett antal år vilket innebär att hund också är aktuellt att ha.

Jag vill ha en tax! En strävhårig tax! Så är det bara. Då har Johan muttrat något om "jävla grythund". Nu kom det där med hund upp som ett sidospår ikväll och kan ni tänka er, vilken ras var det som läraren rekommenderade utöver alla andra? Så klart man ska ha en tax! Nu är det ju inte aktuellt riktigt än, men bra att någon annan säger det med.

Inga kommentarer: