fredag 12 juni 2009

Tillbaka i Luleå

Jag flög ensam upp sent i onsdags kväll, Johan är i Gävle och tar itu med lite saker han borde fixat för ett bra tag sen. En annan ägnar dagarna åt att jobba och kvällarna åt att försöka städa och inte tycka det är fruktansvärt tyst och tomt i lägenheten. Men det är fruktansvärt tyst och tomt i lägenheten!

Johan har visst skämt bort mig lite grann med när det gäller markservicen, jag stod i affären igår kväll efter jobbet med shoppinglistan i handen (det mesta skrivet redan innan vi åkte ner) och stirrade som ett fån på hyllan med risutbudet och kunde inte för allt i världen erinra mig vilket märke ris vi brukar ha hemma. De senaste gångerna det har köpts mera ris eller burken har behövts fyllas på så har Johan gjort det, senaste gången jag faktiskt höll i en rispåse.. tja det var nog någon gång i höstas.

Mitt skåpsystem med förvaringsburkar, påfyllnadsskafferi och shoppinglista har slagit riktigt väl ut hos Johan (förutom att han ofta glömmer markera på listan i skafferiet att han tagit något - samtidigt som han kommer ihåg att skriva upp att det behövs köpas nytt!) att burkar blir påfyllda och nytt blir hemköpt utan att jag behöver styra så mycket över det.

Johan skulle nog bli en riktigt bra hemmafru om han bara kunde få upp effektiviteten lite. Jag vet, lite bortskämd har jag nog blivit. Det blir en tung vecka... laga mat själv... handla själv... tur att det var frukost på jobbet idag i alla fall så jag slapp tänka på det! Frukost är ju Johans uppgift till vardags. Under tiden jag duschar och klär mig så hamnar frukost och morgontidning magiskt på bordet. Dumma morgontidning! Den gick inte alls in själv vare sig igår eller idag.

Inga kommentarer: