måndag 1 juni 2009

Det är roligt att klaga!

Precis som min mamma så är jag inte stillasittande och tigande när jag tycker något gjorts felaktigt, så jag skrev och klagade till LLT för deras dåliga skyltning vid den tillfälliga linjeomläggningen av bussen. Tydligen hade tekniken strulat, bussens avgångstid skulle inte ha synts på displayen då bussen inte trafikerade den busshållplatsen under den aktuella tiden och han höll med om att informationen på hemsidan var lite väl gömd.

Jag litar inte på att andra människor klagar på saker så jag gör det själv, av samma anledningen så älskar jag att fylla i utvärderingar av olika slag, enda problemet är att frågorna inte alltid täcker in vad jag vill tycka till om. Så jag är den där jobbiga personen som gör egna rutor och skriver en halv uppsats under övriga kommentarer. Men senast när jag gjorde en egen ruta i undersökningen som min el-leverantör hade så belönades jag med två biocheckar! Det är roligt att ha åsikter! Någon dag kanske jag går över till onda sidan och blir politiker, felet är att man inte får bestämma om allt då heller.. Inte ens stadsministern får detaljbestämma i alla frågor. Jag behöver bli diktator! Då skulle det äntligen bli lite äkta ordning på Sverige!

Det är fortfarande högsommarvärme i Luleå och jag är nästan återställd, lite i senaste laget bara. Dumma förkylning mitt i tenta-tider!

Inga kommentarer: