måndag 29 juni 2009

Det kändes!

Allt mitt slit i lördags kändes verkligen när jag vaknade igår, mest för att vakna var det sista min kropp ville göra! Jag sov större delen av dagen och hade ändå inga problem att komma i säng tidigt. Man ska alltså inte arbeta så hårt när det är varmt och somrigt ute.

Idag är det faktiskt lite behagligare väder i Luleå, inte fullt sådär monstervarmt längre, det är ändå närmast omöjligt att få temperaturen i sovrummet att sjunka till en angenämare nivå. Nu har jag faktiskt ställt in min gamla fläkt från PG-tiden i rummet med. Dock så låter den ju rätt så mycket så den får stå och jobba på dagen istället så kanske det kan bli någon grad svalare när det är dax att sova.

Men men, att tappa en hel dag igår bara på att sova var ju inte bra alls! Sånt har jag inte tid med, nu när jag är ledig från jobbet i några dagar så är tanken att det ska bli massor av fixat förstås. Så idag tog jag itu med att montera den andra byrån vi köpte och har nu även lagt på ett första lager lack. Planen är att imorgon kväll ha den på plats i sitt hörn i vardagsrummet efter att ha fått två lager lack på sig.

Fast nu har jag egentligen lite dötid i väntan på att andra lagret lack kan målas på, eller har jag...? Nääää! Så klart inte, jag har en liten dvd-hylla att montera förstås! Om bara borrmaskinen kunde snabba på och ladda sitt batteri så hinner jag även få upp hyllan innan det är dax att lacka igen.

Ledigt? Slappa? Vad är det för nåt?

Inga kommentarer: