tisdag 16 juni 2009

Johan börjar bli paranoid


En praktiskt sak på jobbet är just alla tidningar i fika-rummet. Nu prenumererar vi visserligen på DN men det är alltid roligt att läsa lokaltidningarna med. Så jag läste Norrbottenskuriren på jobbet och så här sa Johans horrorskop idag.

Vad är det nu då som får Johan att börja tro att den som skriver horrorskopen i Kuriren har suttit utanför lägenheten med kikare och spionerat på honom? Jo, den moderna översättningen till dra ut telefonjacket är förstås att stänga av mobilen alternativt stänga av ljudet. Johan är expert på att stänga av ljudet (oftast när vi repat så han inte ska störa) men han slår inte på det igen! Istället så sitter vi i soffan (mysiga hemmakvällar var det) och han hör inte när hans telefon (d v s hans mamma) ringer. Då har det har hänt att det helt plötsligt ringt på min telefon (jag är istället totalt värdelös på att stänga av ljudet på min telefon men hävdar att mina föräldrar, som är de enda som ringer på måndagar när vi repar, efter 10 år borde veta att det är rep på just måndagar..)! Det är förstås Johans mamma som undrar vad det är för fel på Johans telefon. Så jag får förklara och det avslutas alltid med samma kommentar:

"-Men så typiskt honom."

I samma stund som Johan inser vem som ringer till mig så kollar han också sin telefon och med ett "oups" inser att han missat några stycken samtal..

Så nu börjar Johan bli paranoid.

Inga kommentarer: