måndag 8 juni 2009

Shopping!!!

Hu vad mycket pengar man kan göra av med på en enda dag. Inte bättre att jag konstant glömde bort att ta ut pengar utan istället bara drog allt på kortet hela tiden.

Men jag höll mig till listan i alla fall!

Så dagen började i musikaffären för att införskaffa ett nytt munstycke samt få mekaniken kontrollerad efter det ytterst onödiga fallet klarinetten gjorde efter Islossningsspelningen. Ingen fara med mekaniken och efter ett massa provspelande så föll jag förstås för det dyrare av de två munstycken jag velade mellan. Det blev även en del nya rörblad (måste få ner förbrukningen lite).

Sedan fortsatte vi till Gamla Stan för att besöka de sedvanliga butikerna: Gustaf Mellbin, SF-bokhandeln och Serieshoppen. Johan fick äran att stå och hålla väskor medans jag provade ut mina nya BH:ar (tänka sig, jag har visst blivit lite smalare!). Från SF-bokhandeln ville jag i vanlig ordning ha precis allt! Får se om ett eller annat spel därifrån hamnar på julönskelistan. Det blev två filmer i alla fall, något litet måste man ju ha. I Serieshoppen blev det bara lite tittande och suktande efter gamla Alverfolketalbum. Men som de kostar! Jag vill inte ha samlingsobjekt, jag vill läsa! Nu har jag visserligen samlingsalbum, men de är ju svartvita! Det finns färg också (eller de håller på att ge ut), men det kostade lite väl mycket. Men någon dag så!

Efter Gamla Stan blev det en promenad till Hötorget där vi lunchade på *trumvirvel* Taco Bar! Förvånande, inte sant? Sedan måste man ju besöka monsterstora Akademibokhandeln, dock hade de inte ena boken jag ville ha, men ett sök i datorn och telefonsamtal senare så var boken undanlagd i Mörby Centrum. Det finns en del fördelar med att shoppa i Stockholm. Johan hoppades in i det sista att jag skulle glömma bort att jag ville till Panduro (någon tycker jag redan har för mycket pysselgrejer) men se det gjorde jag inte! Förstås! Men det blev bara några småsaker, jag vet, jag måste få lite ordning på en del saker innan jag kan pyssla på riktigt igen. Som hobbyrummet till exempel!

Vi rundade av med att besöka Kartcentrum, Johan blev inte fullt så imponerad av den kartan jag funderat på och när jag fick syn på den som pussel så blev jag nästan jagad ut ur butiken. Jag vet, jag behöver inte fler pussel just nu, jag har redan som jag aldrig lagt.

Vid det här laget så hade kvällsrusningen börjat och jag mindes vad jag absolut inte saknar med Stockholm! Trängas i tunnelbanan i rusningstrafik SUUUUUUGER!!!!! Antagligen fastande min reflex på väskan i folkmassan med för på bussen upptäckte jag att bara kedjan fanns kvar. Nu var det visserligen en gratisreflex från LARV, men ändå. Dumma trängsel!

Annars var det en rätt bra dag att shoppa i Stockholm, solen sken lite lagom men det var inte ohyggligt varmt. Det hade tydligen regnat lite i Mörby men när vi skulle med bussen så var det uppehåll igen.

Inga kommentarer: