söndag 21 juni 2009

Glömde visst bort midsommar...

Jodå, det kom i år igen här uppe, utan regn förstås men med gott om mygg. Vi var hemma hos Martin och Karin där det bjöds på sill, potatis och nubbe (jag hade med sig lite prinskorv för att kompensera att jag inte äter sill, dock bjöds det också på lax och det är ju gott!!). Vi hade som tack för att vi fick komma också denna gång gjort ett sånghäfte med lite nubbevisor (både kända och avsevärt mindre kända) som vi hade med.

Totalt var vi 10 stycken, även om Sara inte dök upp förrän lagom till efterrätten (jordgubbar förstås!!) då hon inte heller gillar sill. Efter att ha svullat så promenerade vi vid 21-snåret ut för att spela Kubb. I Luleå behöver man ju inte begränsa sina aktiviteter av det där som kallas skymning. Det blev en förflyttning av kubbspelandet i hopp om att undvika myggen, det funkade inte fullt så bra. Jag hade dock fräckheten att komma ifrån kvällen helt obiten! Mygg gillar inte mig! Johan hade inte riktigt samma tur... De sedvanliga diskussionerna om regler kom upp men hur som, trots lagbyten så befann jag mig i det vinnande laget båda gångerna!

Det var i alla fall en riktigt trevlig midsommar. Oh ja just det! Jag har bildbevis! Fram emot kvällen var det inte bara regnfritt utan också solsken! Fast de bilderna är som alla andra givetvis fast i min kamera. Ska försöka lösa det där datorbekymret någon dag snart så jag kan göra saker ordentligt igen.

Inga kommentarer: