tisdag 9 juni 2009

Skatteåterbäringen!

I år deklarerade jag för första gången över internet, det gick alldeles utmärkt att göra trots att man ville ändra saker och göra massa små fiffiga avdrag. Som tack för detta så fick jag redan idag skatteåterbäringen istället för att tvingas vänta till augusti. Nu är jag dock inte ett sånt spån så jag tror att det är pengar jag bara "får", naturligtvis är det orättvist att staten och inte jag fått ränta på de där pengarna som jag så uppenbart betalat in för mycket.

Fast det är klart, med den dyra shoppingtur jag hade igår så känns det rätt bra att det faktiskt är mer på kontot än innan jag åkte ner till Tokholmen. Vilket betyder att mina fiffiga avdrag blev godkända (varför skulle de inte blivit det egentligen? Jag har läst deklarationsinstruktionen.) även detta år.

Idag tog vi ut andra bilen och körde till Täby Centrum, tanken är att vi ska låna den i sommar så bäst att känna lite på den. Annars blev det en ganska oinspirirerad dag faktiskt, jag behöver verkligen nya kläder (rensade ur garderoben i vintras men har inte köpt nytt!) men kunde inte hitta något som kändes rätt. Det nuvarande modet faller mig inte riktigt i smaken och jag har inte tid att sy i sommar så jag vet inte hur jag ska lösa klädesfrågan. Tröstköpte lite böcker i alla fall. Johan har också fått en bok som jag använde som distraktion för att få honom att släppa ifrån sig datorn till mig. Så snart jag kommer hem igen så blir det första jag tar itu med att leta efter min nya dator. Det bara håller inte att inte ha en egen dator!

Inga kommentarer: