lördag 6 juni 2009

Maria har tagit studenten!

Så har minstingen i kusinskaran också tagit studenten! Igår var det Marias stora dag och vädergudarna var då inte på sin generösaste sida.

Jag och Johan tog oss lite sovmorgon och försökte räkna ut vad man skulle ha på sig i klädväg då det uppenbarligen var kallt och blåsigt och till och från dessutom regnade. Regnet verkade till slut ha låtit sig skrämmas bort åtminstone men kallt var det fortfarande!

När vi slutligen tog oss iväg så blev det först en tur ut till Erik och Helena i Risberga för att se vad som har hänt där sedan sist (jag har ju inte varit där sedan förra sommaren). Hunden var förvånansvärt snäll, nu var hon visserligen instängd i sovrummet men kunde fortfarande se oss och lät ändå bli att morra och skälla. Helena hade tydligen tagit ut henne på cykeltur tidigare på dagen så kanske var det bara trötthet. Vi fick i alla fall hembakad rabarberpaj som var mycket god (och jag som inte ens är så där överdrivet förtjust i rabarber). Efter att ha roat oss på Eriks bekostnad när han försökte stryka skjorta så körde vi så in till Enköping för att gå på studentmottagning.

Den nybakade studenten var på gott humör (med en tröja på sig över fina klänningen) vädret till trots. Dock så satt ingen ute i trädgården den här gången utan istället trängdes alla antingen i köket, vardagsrummet eller på glasverandan. Det var i allra högsta grad fullt hus och god stämning med mat och tårta.

Efter att studenten själv försvann från festen så gick också de flesta gäster hem, men kvar på glasverandan fram till 22-snåret blev Tibbelin-Engvall-maffian som i vanlig ordning stojade med varandra. Behöver man ställa in widescreen för att fota ET-kusiner? Det verkade vara Oves åsikt i alla fall (fast han själv skulle vara med på bilden). Jag har nu gett mig på att försöka hålla isär vem som är vem av mina sysslingar (slår vad om att de byter hårfärg till nästa gång vi ses..).

Idag har vi tagit det lugnt även om det blev en tur iväg för att handla, Stinsen tar tydligen ingen hänsyn alls till att det är helgdag idag, alla butiker var öppna precis som vanligt. Sedan har det bråkats en hel del med kameror, bildprogram och facebook för att överhuvudtaget få upp något för andra att se. Det ska bli skönt när jag har egen fungerande dator igen så jag kan göra saker ordentligt i program jag är van vid.

Inga kommentarer: