fredag 26 juni 2009

Så snopet!

Lilla landslaget visar återigen att de kan saker stora landslaget inte vet något om. Som att avsluta första halvlev med tre insläppta mål och gå ut i andra halvlek och själv peta in tre mål! Dessvärre nådde det inte ända fram, straffläggning är lite av ett lotteri och vi hängde med rätt bra, men inte riktigt ända fram.. Bra spelat ändå, nu vill jag se Berg, yngsta Elm, Toivonen, Bajrami och Molins (åtminstone!!!) på permanenta platser i stora landslaget!

Luleå har idag för övrigt bjudit på perfekt sommarväder, varmt, soligt och hör och häpna - vindstilla! Så jag var förstås på jobbet några timmar och lyckades sedan tjata med Johan ut för att göra några ärenden. Vi besökte bland annat både Växtriket och Blomsterlandet för att hitta min nya krukväxt att vårda fram till en jätte. Det finns inget roligt! Dumma tråkiga saker som är nedklippta och manipulerade för att inte bli större än vad de är. Kaktusar fanns det inget alls av heller. Inte ens kaktusjord, så det är tydligen inte alls modernt just nu. Så jakten fortsätter, i annat fall får jag väl fortsätta vårda min Benjaminfikus (som väl har en 15+ år på nacken, fick den samtidigt som de stackars High Chaparallerna), i den här takten så är den nog stor som ett träd om en ytterligare 15 år!

Inga kommentarer: