lördag 18 april 2009

Nu förstår jag jag varför folk blev så upprörda..

Glömde bort att berätta om humorn som kom i brevlådan igår. Vi fick månadsbeskedet från ICA och våra personliga rabatter. Jag gillar det där med att rabatten är på varor som man faktiskt köper mycket av. En del blev ju väldigt upprörda när det började, jag förstod inte alls varför i början, det är ju klart bättre med rabatt på sånt man faktiskt köper än godtyckliga rabatter på varor man egentligen inte är intresserad av.

Men så var det vårt besked igår! En av våra rabatter är på Malacos snören, något som både jag och Johan köpt mycket av på sista tiden för när jag är sjuk så vill jag äta jordgubbssnören! Så är det bara. Så självklart att folk blev upprörda! Helt plötsligt blir deras laster öppet annonserade! Kanske har man inte berättat för sin respektive att man köper choklad hela tiden, men när rabatten kommer så är det ju tryckt svart på vitt vad man oftast köper (även om det stod tydligt från början att någon rabatt kunde vara från en vara som man inte köpte så ofta). Själv bara skrattade jag när jag såg våra nya rabatter (perfekt ursäkt att köpa mera snören!!).

Systemet med personliga rabatter kanske funkar bättre i hushåll som är medvetna om sina laster och vågar stå för dem..

Inga kommentarer: