torsdag 23 april 2009

Insektsjakt!

Jag har ju tidigare berättat om att vi har lite myror i lägenheten, för det mesta håller de sig nere i hallen (och det kan jag leva med) men lite då och då så dyker de upp i köket eller vardagsrummet. Något jag inte alls gillar och Johan lät mig inte spreja gift direkt på myran i köket heller, han trodde inte det skulle fungera avskräckande på de andra myrorna (eller så var det bara att gå till extrem överdrift).

Förutom myror så har vi också lite små blomflugor, inga stora mängder utan någon enstaka här och var (förutom inne på extratoaletten som egentligen mest fungerar som förråd just nu och tja.. om man inte spolar på ett tag så kommer flugorna). Det är överlevnadsbart det med i alla fall (och ja, inne på toan fick jag giftspreja!!).

Sedan är det spindlarna.. Jag har egentligen bara sätt den där som hissade ner sig från taket i badrummet när vi klev ur duschen (vilket mest såg ut som en svart, suddig fläck när man försöker se genom vattenånga utan glasögon). Men så är det spindlarna vi inte ser! Som den som byggde ett nät i Ginsengfikusen. Eller den som i köket byggde en hängbro mellan fönstret och gardinen! Det sistnämnda ledde till att jag inför senaste tvätten bestämde att det var dax att riva ner och tvätta köksgardinen. Vilket nog var på tiden även utan spindelnätet, jag har inte tvättat några gardiner sedan jag flyttade in i lägenheten.

Samtidigt så dammsög jag runt fönstret, på elementet, tja lite överallt där jag kom åt. Förhoppningsvis fattade köksspindeln vinken och har flyttat!

Inga kommentarer: